Waar is Tim voor gemaakt?
Voor al jouw zakelijke informatie.
Tim maakt het werken met informatie weer leuk!
De meeste organisaties die ons een kijkje in de keuken gunnen hebben applicaties in huis voor de logistieke afhandeling van goederen en de financiële boekhouding. Dergelijke systemen kenmerken zich door een dwingende structuur. De vorm van de informatie die ermee wordt vastgelegd is vooraf bekend en de afhandeling ervan voldoet aan strikte regels. Regels die veelal door de overheid zijn opgelegd. Het starre karakter van deze applicaties is zeer geschikt voor het specifieke werk dat ermee moet worden gedaan.
Dat geldt niet voor alle andere vormen van informatie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de communicatie met zakenpartners, informatie over projecten en interne processen, contactpersonen, verkooptrajecten en documenten. Als je dergelijke informatie in de voortdurend wijzigende waan van de dag effectief wilt inzetten mag een systeem niet star en rigide zijn. Het moet net zo flexibel zijn als de zakenwereld er omheen. Niet alleen de buitenwereld stelt dagelijks nieuwe eisen. Ook binnen organisaties gaan mensen vaak verschillend met dezelfde informatie om. Al was het maar omdat iedereen ander werk doet. Dit vergt een nieuwe aanpak. Een nieuw soort applicatie. Zoals Tim.
Persoonlijke mailboxen en mappen?
Email is verreweg het meest gebruikte zakelijke communicatiemiddel. Snel en gemakkelijk om de boodschap te vervoeren. Helaas ook meestal de plaats waar alle berichten worden bewaard. Achtergebleven in persoonlijke mailboxen. Moeilijk toegankelijk voor collega’s die er ook over moeten beschikken. En na een poosje zo vol dat zoeken zelfs lastig is voor de eigenaar zelf. Zakelijke email zou gedeeld moeten worden. Overzichtelijk opgeborgen bij de informatie die er bijhoort. Relaties, projecten, taken, verkooptrajecten… noem maar op. Tim is ervoor gemaakt. Daarmee kost het nauwelijks moeite om email wel goed op te bergen. Snel en flexibel, zelfs zonder dat je Microsoft Outlook hoeft te verlaten.
Microsoft 365; verreweg de meest gebruikte zakelijke software. Brieven, spreadsheets, presentaties. Je maakt ze in een handomdraai. Maar waar moet je ze opbergen? Meestal kiest men voor mappen. Centrale folders op een server waar iedereen bij kan. Wederom star en rigide. Ieder document kan maar in één enkele map worden vastgelegd. Men wil immers geen duplicaten. Maar welke indeling is optimaal voor iedereen? En past de indeling van gisteren nog wel bij het werk van vandaag, of morgen? Tim is gemaakt voor documenten. Fysiek worden ze op één plaats vastgelegd. Daarna koppel je ze aan alles waar ze bijhoren. Toon ze overal waar je maar wil. Allemaal ingangen naar hetzelfde document.